Alweer een maand voorbij! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lori Spruijt - WaarBenJij.nu Alweer een maand voorbij! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lori Spruijt - WaarBenJij.nu

Alweer een maand voorbij!

Door: Lori

Blijf op de hoogte en volg Lori

24 September 2014 | Portugal, Lissabon

Hoi, daar ben ik weer! Ik zit hier alweer bijna een maand, wat gaat de tijd ontzettend snel!

De afgelopen weken waren druk. Druk ja, ookal lijkt dat niet zo door alle foto's op facebook haha. School is begonnen en mijn rooster is alles behalve fijn. Het komt erop neer dat ik elke dag ongeveer de hele dag les heb. Lessen beginnen hier om 8 uur 's ochtends en het is bijvoorbeeld op donderdag zo dat ik dan pas om 8 uur 's avonds klaar ben. Die 12 uur bestaan niet alleen uit lessen, maar vooral uit grote tussenuren. Aan de andere kant vind ik de lessen hier wel heel erg leuk. Aangezien dit mijn minor is en je die redelijk vrij kan invullen, mocht ik zelf kiezen welke vakken ik wilde volgen (met goedkeuren van de RUG natuurlijk). Ik heb gekozen voor vakken waar ik waarschijnlijk wat mee wil gaan doen in mijn master. Ik heb 3 marketing vakken, organisational behavior, project management en een language course. De language course vind ik ontzettend leuk, omdat ik graag portugees wil leren. Ik dacht dat wel profijt zou kunnen hebben van het feit dat ik frans kan, maar dat valt tegen haha. De grammatica gaat nog, maar de uitspraak... niet te doen. Ze praten hier heel nasaal en als iemand iets in het portugees voorleest zou je niet zeggen dat ze de tekst voorleest als je mee leest. Ik vind het in ieder geval leuk en ik hoop dat ik na deze 5 maanden in ieder geval de basisdingen kan zeggen.

Behalve school heb ik natuurlijk ook veel leuke dingen gedaan. Zo heb ik (inmiddels alweer 3 weken geleden) mijn eerste surfles gehad. Ook dat is nog best wel lastig. Op de dag dat ik ging waren er weinig golven, wat het volgens de instructeurs nog lastiger maakt. Ik ben in ieder geval van plan het nog wel een paar keer te doen!

Verder zijn we naar het Happy Holi Festival geweest, hebben we straatjes van Lissabon ontdekt, zijn we een aantal keer uiteten geweest, een aantal keren uit geweest, zijn Sandra en ik naar de sportschool geweest (we hebben een abo op de sportschool naast ons huis), doen we veel leuke dingen en heeft het hier vooral heel veel geregend.

Geregend ja... Het de afgelopen weken extreem slecht weer geweest voor de tijd van het jaar. De Portugezen die ik hier ken zeggen dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt. De temperatuur is ok (22,23 graden) maar het regent elke dag... Er is gezegd dat het vandaag echt weer beter gaat worden, dus richting de 30 graden met zon. Laten we het hopen. Dit weekend ga ik namelijk met Nova (een andere universiteit hier) op een international weekend. Maartje zit op die universiteit en je mag ook aan de trip deelnemen als je niet op Nova zit. Judith, Sandra en ik gaan dus mee. De trip gaat naar de Algarve, Portimão en duurt van vrijdag tot zondag.

Terwijl ik dit typ lig ik helaas ziek op bed. De afgelopen dagen voelde ik me al niet topfit maar gisterenavond was drama. Maarja, daar komen we allemaal wel weer overheen en ik zie dat het zonnetje schijnt dus ik ben vast snel weer beter!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Liefs, Lori

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lori

Olá! Ik ben op 26 augustus 2014 vertrokken naar Lissabon om daar voor 5 maanden te gaan studeren aan Universidade Portugesa Católica. Ik hoop af en toe wat verhalen hier te plaatsen!

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 3150

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: