Eerste week in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lori Spruijt - WaarBenJij.nu Eerste week in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lori Spruijt - WaarBenJij.nu

Eerste week in Lissabon

Door: Lori

Blijf op de hoogte en volg Lori

04 September 2014 | Portugal, Lissabon

Hoi iedereen en leuk dat jullie dit lezen! Omdat ik zoveel te vertellen heb tegen iedereen, heb ik besloten om een pagina aan te maken op deze website zodat iedereen die wil een beetje op de hoogte kan blijven! Ik ben vorige week dinsdag (26 augustus) vertrokken naar Lissabon om hier 5 maanden te gaan studeren aan Universidade Portugesa Católica als onderdeel van mijn studie in Groningen.

Vorige week was het zover: na weken aftellen zat ik in de auto naar Schiphol. Papa, mama, Ivar en Kirsten waren mee wat ik erg leuk vond. Ik vond het heel spannend om te gaan, omdat ik in principe in m'n eentje erheen zou gaan. Maar tegelijkertijd had ik er ook super veel zin in! Na het afscheid (wat wel even moeilijk was) en een vlucht van ongeveer 3 uur was ik in Lissabon. Een meisje van de universiteit kwam me daar ophalen en bracht me naar m'n hostel. Ik had een hostel geboekt voor mijn eerste week in Lissabon. Ik had mijn kamer eigenlijk pas vanaf 1 september en na diverse malen geprobeerd te hebben de huisbaas te spreken of ik eerder kon komen, heb ik een hostel geboekt. Dit hostel bevond zich midden in de stad en zag er mooi en schoon uit. In het hostel ontmoette ik een meisje, Kayla, uit Nieuw Zeeland, dat rondreist in Europa. Met haar heb ik 2 dagen doorgebracht en veel van de stad gezien. Na die 2 dagen kon ik eindelijk de huisbaas bereiken en kon ik de dag erna m'n kamer in.

M'n kamer, of eigenlijk het huis, is geweldig. Het huis heet 'Mega Mansion' en de naam past ook echt bij het huis. Het is een huis met 9 kamers, voor 12 personen. Daarnaast heeft het een zwembad, grote woonkamer met pooltafel en tv, grote keuken, mooie tuin, bbq..... Op het moment zitten we met 10 mensen in het huis en zijn alle kamers bezet (sommigen hebben een 2 persoonskamer voor zichzelf). Er zijn 2 meisjes uit Nederland (Maartje en Sandra), 2 jongens uit Nederland (Elvis en Rashiq), een jongen en een meisje uit Canada (Olivier en Judith), een jongen uit Duitsland (Jonas), een jongen uit Frankrijk (Clément) en een jongen uit Spanje (Jaime). Vanaf donderdag kon ik in mijn kamer en eigenlijk doen we heel veel dingen samen met het huis. We zijn naar het strand geweest, hebben de stad verkend, zijn een paar keer uit eten geweest (waaronder all you can eat sushi!!) en zijn een paar keer naar Bairro Alto geweest. Bairro Alto is hier het gebied met allerlei barretjes. Het uitgaansleven start in Bairro Alto en duurt tot ongeveer 2 uur. Daarna ga je óf naar huis óf ga je naar een club. Die keer dat we naar een club gingen is trouwens een leuk verhaal. Wij hadden allemaal onze zomerkleding aan (lees: korte broekjes met een shirtje oid) en besloten om 2 uur om een taxi te nemen naar club Lux. Ik zat met 3 meiden in een taxi en toen we bij de club waren, liepen we naar de ingang. Daar vroegen de bouncers (de uitsmijters hier) met hoeveel we waren. Toen we 4 zeiden mochten we naar binnen. Entree was 12(!!) euro en toen we binnen kwamen bleek het een best wel chique club te zijn. Allemaal meiden in jurkjes en hakken. Stonden we dan in onze korte broek en hempjes. Na een half uur werden we gebeld door de anderen (die in een andere taxi zaten) dat zij er niet in kwamen. Na een drankje te hebben gedronken in de club zijn wij er ook maar vandoor gegaan. De volgende keer gaan we er wel naartoe als we ook fancy gekleed zijn, haha.

Ik ben maandag voor het eerst naar school geweest hier. Maandag was een soort introductiedag en dinsdag was de eerste dag dat ik naar school moest. De school is een privé school en dat zie je. De Portugese studenten die naar Católica gaan lopen rond met dure kleding en tassen. Naast de Portugezen zijn er ook veel internationale studenten wat het leuk maakt. Waar ik wel aan moet wennen is dat de colleges hier starten om 8 uur, veel te vroeg!

Op het moment dat ik dit type zit ik in mijn bikini op het terras. Het is hier elke dag zeker 30 graden en dit weer blijft het zeker tot eind september. Mij hoor je niet klagen :)

Dit is heel kort samengevat mijn eerste week in Lissabon. Ik ga het hier nog wel even volhouden!

Liefs,
Lori

  • 04 September 2014 - 20:03

    Inge:

    Lieve Loor, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :)

  • 05 September 2014 - 11:15

    Laura:

    Hee Loor!
    Leuk man, zo'n reisverslag, haha. Ennuh, 30 graden, das niet verkeerd!
    Ik hou je in de gaten (:
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lori

Olá! Ik ben op 26 augustus 2014 vertrokken naar Lissabon om daar voor 5 maanden te gaan studeren aan Universidade Portugesa Católica. Ik hoop af en toe wat verhalen hier te plaatsen!

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 3153

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: